A 2025-ben megújult ESKER RS sorozat utat mutat a gravel kerékpározás jövőjébe. Amíg korábban a gravel irányzatról, mint egy új, feltörekvő stílusról beszéltünk, mára gyökeret vetett, és a fejlődési vonala is jól látszik. Már csak az maradt feladatként, hogy sebességben is felvegye a versenyt az országúti kerékpárokkal. Az ESKER RS 2.0 a Łukasiewicz Repüléstechnikai Kutatóintézettel közösen lett fejlesztve, elsősorban murvás utakra és szélsebes haladásra. A fejlesztést részben a Lukasiewicz intézet szélcsatornájában végezték, sok órát töltve a vázforma tökéletesítésével és a prototípus elkészítésével. Az alapvető cél a légellenállási mutató csökkentése volt a kényelem feláldozása nélkül, ami jelentős kihívás bármely márkának.
Köztudott, hogy jelentős aerodinamikai előnyök érhetők el a vázformával. A KROSS arra törekedett, hogy megtalálja az ideális csőprofilokat, amelyeket segítenek az aerodinamikai ellenállás optimalizálásában, ezzel elősegítve és a sebesség fokozását. A légellenállás minimalizálása érdekében teljes belső kábelvezetéssel rendelkező rendszerintegrált kormányrendszer került az új ESKER RS elejébe. Habár az új ESKER RS nem emlékeztet az országúti kerékpárokhoz, hatékonysága hasonló. Segít a személyes rekord felállításában, az edzőpartnerek megelőzésében, vagy éppen egy verseny megnyerésében.
Az ESKER RS 2.0 felszereltsége is figyelemre méltó. A SRAM APEX XPLR AXS vezeték nélküli elektronikus váltórendszer hátul 12 fokozatot biztosít, széles áttételskálával és a gombnyomásos váltás könnyedségével. Az SRAM hidraulikus tárcsafékek megbízható sebességszabályozást és biztonságot garantálnak terepen és aszfalton egyaránt.
Vezetékeket nem látunk a kerékpáron, hiszen az elektronikus váltás immár kódolt rádiójeleket alkalmaz, illetve a hidraulikus fékcsövek is teljesen a rendszerintegrált kormányon és a vázon belül futnak. A könnyű mégis ellenálló svájci DT SWISS G 1800 SPLINE kerékszetten SCHWALBE G-One gumiabroncsok feszülnek. Az új, 2025-ös ESKER RS 2.0 elképesztő váztechnikát vonultat fel korszerű, megbízható felszereltséggel párosítva.
Technikailag magas szintű rendszerről van szó, amely kifejezetten gravel felhasználásra készül. Sok extra dolgot tud: ilyen a szélesebb áttételtartomány (10-44T), amellyel a legmeredekebb emelkedők is könnyen leküzdhetők, a csendes FlatTop lánckialakítás, és a legújabb AXS Connectivity, ahol a váltórendszer okostelefonnal programozható). A kábeleket magában foglaló kormány aerodinamikus FSA gyártmány, a kerékszett pedig a svájci DT SWISS márkától érkezik. A 45mm széles SCHWALBE G-ONE RS TLE versenyzésre is alkalmas gumi belső nélkül is használható.
Az ESKER RS váz és a villa számos kiegészítő felszerelést is fogad, így a versenyzés mellett túrázásra, kalandozásra is alkalmas. Merthogy a gravel több, mint pusztán sportolás: a nyugodt, varázslatos természetes környezetnek köszönhetően lehetőséget biztosít kapcsolatok építésére, virágzó közösségek szervezésére.